• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Організація роботи закладу освіти в умовах воєнного стану

Створення безпечних і комфортних умов перебування дітей в закладах дошкільної освіти є ключовим завданням роботи колективів дитячих садочків.

Нормативна база

Діяльність закладу освіти в умовах воєнного стану регулюється низкою нормативних документів, зокрема, Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», листом ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» та листами МОН:

Рішення про відновлення діяльності та режим роботи ЗДО 7 ухвалили місцеві органи влади . Вони призначили комісію з обстеження закладу освіти щодо готовності до організації освітнього процесу, яка перевірила :

  • заклад освіти та прилеглі території на наявність вибухонебезпечних предметів;
  • готовність системи оповіщення, зокрема, доступності оповіщення для дітей з порушеннями зору.
  • наявність планів евакуації та обладнаного укриття для всіх учасників освітнього процесу (із запасами води та їжі, спальних місць, засобами захисту, аптечкою тощо). Облаштування внутрішнього простору приміщень укриттів має бути комфортним, містити все необхідне обладнання для організації освітнього процесу. Чи облаштовано в укритті різні ігрові осередки (куточок творчості, читання, тощо).

Під час підготовки до нового навчального року у закладі освіти провели тренування з учасниками освітнього процесу щодо опрацювання алгоритму дій у разі оголошення сигналу повітряної тривоги або іншої надзвичайної ситуації та серію тематичних занять щодо збереження життя та здоров’я й надання домедичної допомоги.

Організаційні аспекти діяльності ЗДО

Для забезпечення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу у закладі освіти керівникам дитячих садків рекомендовано провести такі заходи:

  • передбачити по два вихователі на кожну зміну та по два помічника вихователя на одну групу;
  • зменшити кількість дітей до 10 у групах для дітей раннього віку, до 15 – для дітей дошкільного віку;
  • запровадити різний режим роботи ЗДО (від 2 до 12 годин);
  • передбачити різні форми організації освітнього процесу: очна, змішана, дистанційна (педагогічна підтримка сімей), зокрема і для тих дітей, які тимчасово знаходяться поза межами нашої країни.

В освітньому процесі доцільно використовуємо технічні засоби навчання, дидактичні, настільно-друковані ігри, різні види театрів, шашки, шахи, залучати дітей до малювання та поробок з паперу, природного матеріалу тощо.

Особливу увагу зосередили на педагогічній діяльності тих груп, до яких зараховано дітей зі статусом внутрішньо переміщених осіб. Адже ці вихованці потребують окремого психолого-педагогічного супроводу у процесі адаптації до нових умов, тож педагогічним працівникам потрібно:

  • спостерігати за такими дітьми;
  • враховувати в освітній роботі інформацію щодо їхнього психічного стану;
  • впроваджувати види діяльності, які сприятимуть емоційній підтримці дітей та налагодженню комунікації з ними;
    використовувати індивідуальний підхід у роботі з вихованцями;
  • залучати їх до колективної творчої діяльності.

Організація освітнього середовища

Освітнє середовище має бути не лише безпечним, а й інформативним, цікавим, змістовним, стимулювати когнітивний, емоційно-ціннісний та діяльнісно-поведінковий розвиток дітей. Сучасний універсальний дизайн має бути орієнтованим на особистісний розвиток дитини задля реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії та включати:

зонування групового простору на гамірні та тихі зони, облаштування в ньому осередків за інтересами. У вікових групах має бути достатньо простору для організації різних видів діяльності та вільної гри;

візуальне оформлення простору, пов’язане зі світлинами дітей, їхніми мистецькими роботами, матеріалами, що відповідають тематиці дня/тижня, індивідуальним інтересам тощо. Практичну значущість мають розробки педагогів щодо облаштування ««Стіни, що говорять», локації «Диво-рученята», де представлені роботи дітей за темами: «Коло друзів», «Родина» тощо.


Організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

В умовах воєнного стану важливим напрямом роботи ЗДО є продовження здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами, максимальне збереження кадрового потенціалу педагогічних працівників, які забезпечують їхнє навчання, створення безпечного освітнього середовища та надання якісних корекційних, психолого-педагогічних послуг.

Організація ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу

Ключовою передумовою налагодження ефективного та дієвого освітнього процесу є партнерська взаємодія між батьками та педагогічним колективом. Аби організувати ефективну взаємодію всіх учасників освітнього процесу ми використовуємо різноманітні онлайн сервіси та ресурси, зокрема:

  • сайт закладу освіти. Для якісного функціонування слід постійно оновлювати й поповнювати інформаційне наповнення сайту, розмістити на ньому завдання і рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми, створити віртуальну бібліотеку з добіркою освітніх ресурсів;
  • оптимальні канали комунікації для здійснення кожного конкретного завдання, проведення індивідуальних консультації з фахівцями (відеоконференція, форум, чат, блог, електронна пошта, анкетування, соціальні мережі тощо);
  • месенджери (Viber, Telegram, WhatsApp) для оперативного спілкування з батьками;

Організація харчування

У закладі дошкільної освіти дозволяється перебування дітей без організації харчування упродовж терміну до чотирьох годин.

Рекомендований перелік: свіжі фрукти; сушені фрукти, ягоди; хлібці; борошняні кулінарні вироби, печиво з вмістом цукрів не більше 5 грамів на 100 грамів печива; пастеризовані соки; пастеризоване молоко; молоко безлактозне або рослинні напої; батончики: білкові, злакові, фруктові; чай.

Поради щодо організації харчування:

  • не використовуйте продукти, у якості яких сумніваєтеся (за відсутності електропостачання продукти, що зберігаються за низьких температур у холодильнику, можуть стати небезпечними);
  • зберігайте їжу в закритих контейнерах;
  • тримайте в чистоті посуд для приготування та споживання їжі;
  • не споживайте їжу, яка була забруднена, а також ту, що перебувала за кімнатної температури протягом двох годин або більше, має незвичний запах, колір або текстуру;
  • використовуйте кип’ячену або бутильовану питну воду.
Кiлькiсть переглядiв: 189

Коментарi

Новини

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930